Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Förlåt Förlåt Förlåt

Publicerad 2013-12-03 21:47:06 i Allmänt

Jag skäms för att jag sa att jag skulle börja blogga igen och så gör jag inte de. Jag vet att mina ursäkter börjar låta rätt löjliga men denna gång har jag faktiskt verkligen inte hunnit. Dottern låter mig inte sitta vid datorn på dagarna och på kvällarna har vi haft hur mycket som helst att göra och det syns också på min viktnedgång. Den står helt stilla vilket inte är så konstigt då jag inte hunnit med någon träning och maten har inte varit den bästa. Men jag är glad för att jag står still och inte går upp en massa. Jag ligger fortfarande under 90 kg vilket är det viktgaste just nu.
 
Så vad är de som tagit upp så mycket av mig tid? Vi har köpt radhus! Vilket är helt fantastiskt kul och spännande samtidigt som det känns lite läskigt och jobbigt då de är mycket som måste fixas med vår gamla lägenhet som vi ännu inte sålt. Så de senaste veckorna har det varit kontraktskrivning, besök av stylist och fotograf, shopping inför fotograferingen, möten på banken. Detta i kombination med besök på fertilitetskliniken och förhoppningsvis en hjälp på traven till ett syskon. Imorgon ska jag dit igen för att undersöka livmodern och se så inget sitter i vägen för ett ägg. Det tog sig inte denna månad heller så det blir skönt att äntligen få lite hjälp på traven. Förhoppningsvis ska de nå nu. De måste gå snart!
 
Men nu ska jag verkligen försöka bli bättre på att blogga och ta mig tid för det. Imorgon har jag fullt upp med läkarbesök och bankbesök men jag ska försöka ta mig tid och skriva på kvällen. Annars uppdaterar jag läget i övermorgon istället.

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela