Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Hormonsprutor och cysta

Publicerad 2014-02-01 09:52:44 i Allmänt

Eftersom jag inte har uppdaterat på länge så är det nog dags på denna front också. Sprutandet i december gick bra och det resulterade i ett fint ägg på vänster sida och ägglossning på dag 18 i cykeln. Dock blev de ingen graviditet och mensen dök upp i mellandagarna. Kliniken hade stäng över jul så därför fick jag köra en månad utan sprutor vilket var helt okej då jag denna månad fick ägglossning på dag 17 redan. Jag körde utan ägglossningssprutor den månaden vilket jag inte gjort på länge. De gick dock bra och jag kunde ändå känna min ägglossning väldigt bra. Blev dock inget och mensen dök upp i måndags (27/1), igår på dag 5 i cykeln var jag tillbaka på kliniken för att se om jag kunde få börja med sprutor igen. Men de sket sig självklart, jag hade en cysta, på 4 cm, på vänster äggstock vilket inte är optimalt när man kör med hormoner. Därför får jag köra utan en månad till och förhoppningsvis så är cystan borta till nästa månad. Känner mig bitter...
 
Men men, denna månad kör jag med stickor för att hålla koll på läget och jag tänker även inte säga något till mannen när det är dags (om det blir något) då jag märker att han har svårare att prestera just vi ägglossning. Antar att han sätter en sorts press på sig själv som jag kan tycka förstör hela stämningen en del för oss. Nu ska det fan gå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela