Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Nu jävlar ska det börjas blogga igen

Publicerad 2013-11-12 13:31:54 i Allmänt

Efter ett långt uppehåll känner jag mig redo för att börja blogga igen. På vågen har det inte hänt då mycket egentligen utan jag står rätt stilla på samma vikt som senast. Men idag är det en nystart och jag är mer motiverad än någonsin. Jag ska träffa min läkare, från fertilitetskliniken vi gick på innan dottern blev till, i slutet på november och tills dess vill jag hinna gå ner så mycket som möjligt. Övervikt och fertilitetsutredning går sällan hand i hand, dock har min läkare aldrig nekat mig hjälp trotts min övervikt. Men allt jag kan gå ner tills dess är bra!
 
Sedan har jag som mitt stora mål just nu att jag ska gå ner till under 80 kg tills årsskiftet. De blir tufft men jag tror inte att det är omöjligt. Då kommer jag att endast ligga på övervikt och inte längre på fetma vilket vore fantastiskt trevligt. Och ett viktigt steg på min resa. För att jag ska lyckas ska jag minska mina portioner ytligare till endast 150 g. Och äta ännu mer grönsaker. Detta kommer nog bara vara tillfälligt november ut om det nu inte är så att jag känner att jag inte behöver mer än så. Jag ska även komma igång med träningen lite bättre, just nu simmar jag mest och promenaderna har minskat då dottern inte längre vill promenera. Men jag ska försöka promenera mer på kvällar när mannen kommit hem.
 
Jag ska nog börja skriva ner allt jag äter igen och försöka komma in på banan igen så gott det går. Dock kommer jag inte att börja träna lika mycket igen som tidigare. Det blev för mycket och det tog för mycket energi. Jag kommer lägga 80 % på kosten och kanske 20 % på träningen. Till största delen kommer det vara simningen som blir min träning men även då och då blir det crosstrainern och lite styrketräning.
 
Jag vet att blev ett väldigt rörigt inlägg och ingen sammanhållning alls men det får bli så. haha. Utöver träningen och kosten ska jag även börja skriva mer om min resa till en graviditet, som sagt så börjar jag en ny resa med fertilitetsutredningen i slutet på november och för att underlätta för mig själv ska jag skriva mer dagligen hur jag mår och vart jag befinner mig i min menscykel. Framför allt ska jag efter ägglossning redovisa symtom och tankar fram till BIM (Beräknad mens dag). Detta då jag behöver kunna se hur det skiljer sig mellan olika månader och även i framtiden mellan olika graviditeter. De blir nog tydligare allt eftersom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela