Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Tisdagens ultraljud

Publicerad 2013-12-11 11:44:00 i Allmänt

I går vad jag tillbaka på fertilitetskliniken för att se hur det såg ut efter 6 dagars sprutande. Jag tror det såg bra ut men läkaren sa inte så mycket så jag är inte helt säker. Men eftersom jag fick fortsätta med samma dos så antar jag att den dosen fungerar bra. Jag är ju lite påläst så jag förstod ju en del av de hon kollade så min tolkning är att det var rätt lovande ändå. På höger sida hade jag ett ägg som var runt 9 mm och på vänster sida hade jag ett ägg på ca 12 mm. Hon kollade även livmoderslemhinnan som var på ca 8 mm om jag inte minns helt fel. Så jag ska tillbaka dit på fredag och förhoppningsvis har det växt på bra och att jag då får ta en ägglossningsspruta som ska göra så att ägget släpper. Så förhoppningsvis är det ägglossning till helgen! Håll alla fingrar och tår!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela