Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Hektisk onsdag

Publicerad 2013-12-06 16:20:27 i Allmänt

Som jag misstänkte så fanns det inte någon tid över i onsdags för att blogga. Vi hade fullt upp hela dagen och var inte hemma förrän på kvällen och då var jag alldeles för trött för att orka göra någonting alls. Som sagt så var jag och dottern först på fertilitetskliniken och därefter så mötte vi upp mannen för att åka till banken och fixa en massa saker. Nu ligger även vår lägenhet ute för försäljning vilket känns toppen, ett stort steg närmare vårt nya hus!
 
Tillbaka till fertilitetskliniken då, jo jag var ju där för att undersöka livmodern, vet inte riktigt vad de heter. Men man går i alla fall in i livmodern med någon typ av vätska som man sedan sprutar in för att kunna kolla runt efter eventuella hinder som kan finnas där. Men allting såg ut som det skulle och han tyckte att jag kunde köra igång med sprutorna direkt istället för att vänta till efter jul. Vilket känns toppen, nu vill jag bara bli gravid så all hjälp jag kan få tar jag gärna emot. Jag fick börja med en ganska liten dos som jag förstått de av lite googlande. Antar att de börjar låg för att se hur jag reagerar på de och därefter så höjer man beroende på hur det ser ut vid nästa ultraljud. Jag ska ta en spruta varje dag fram tills på tisdag då jag ska få göra nästa ultraljud. Då kollar dom om jag har något ägg som snart ska släppa. I så fall får jag en ägglossningsspruta som ska hjälpa ägget och släppa om det inte är dags än så får jag antagligen fortsätta några dagar till, antingen med högre dos eller samma beroende på hur stort det är. De blir spännande. Längtar faktiskt lite för jag tror att det kanske kan gå denna gång. Jag måste tro de i alla fall för nu längtar jag något helt otroligt efter en till liten. På söndag och måndag så kommer vi att ha visning på vår lägenhet så nästa vecka kommer nog bli väldigt händelserik. Förhoppningsvis budgivning och ägglossning, håll tummarna för mig!
 
Angående träningen så står den rätt stilla. Dottern vägrar promenera nu för tiden, hon hatar att sitta i vagn och vill helst gå själv och gärna åt de hållet hon vill. Simhallen har jag inte hunnit/orkat gå till och crosstrainern har stått orörd i några veckor. Förhoppningsvis blir det bättre på den fronten när allting börjar lugna ner sig lite. När vi flyttat sen ska jag köpa gymkort på sats, som ligger i närheten, så kan jag och mannen träna där tillsammans och lämna in dottern på minisats. De kommer nog bli riktigt bra. Ser fram emot de faktiskt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela