Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Äntligen!

Publicerad 2013-10-23 09:28:00 i Allmänt

Nu börjar det verkligen hända grejer på vågen! Jag tror att jag behövde komma ner under 90 kg för att det skulle börja röra sig igen. Dessa hekton från 91 och under 90 har varit riktigt jävla jobbiga och det har bara gått upp och ner typ. Jag har stått och stampat på samma nu i några veckor. Men nu känns det så skönt och jag hoppas verkligen att det fortsätter att gå spikrakt neråt. Jag har inte bråttom utan de får ta den tid de tar men visst är det kul när man ser skillnad. Jag hann inte blogga igår vilket var den egentliga vägdagen, då stod vågen på 89,1 och idag landar den på 88,7. Riktigt härligt faktiskt!
 
Något nytt är att jag börjat planera och lära känna min kropp på ett helt annat sätt. I lördags tänkte vi lyxa till det med lite chip (ja jag vet att jag sa att jag inte skulle men jag har kommit fram till hur jag kan äta de utan att få bakslag) men i alla fall så vart jag jättesugen på pizza den dagen (äter det sällan så ville passa på när suget fanns där), Men efter att jag hade ätit pizzan så visste jag att nu finns det inte utrymme för mer den dagen (hade bara ätit lite soppa till lunch) så jag valde att inte äta chipsen och det gjorde så att vågen stod still och det blev inget bakslag. Istället åt jag chips (90 g) på söndagen och såg till att äta lagom under dagen och de resulterade i en fortsatt viktnedgång. Så det som varit mitt stora fel tidigare är att jag inte tänkt på vad jag ätit under hela dagen de dagar jag ätit något onyttigt och därför har det blivit för mycket kalorier. Men om jag ser till att verkligen äta lite under dagen så finns det utrymme för att äta onyttigt 1 gång i veckan. Och min stora last är chips så jag vill helst inte ge upp de helt. Jag är en saltoman så jag behöver mitt salt för att må bra. ;)
 
Jag är skitstolt över mig själv och tror verkligen att jag kommer lyckas så småningom. Nu är nästa delmål 79,9 kg och de känns inte allt för långt borta, motivation är helt på topp. Jag skulle vilja lyckas med de till årsskiftet, men vi får se, ingen press. Men visst vore de kul att vara nere på 7.. till nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela