Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Tisdagen den 12 november

Publicerad 2013-11-12 13:59:00 i Allmänt

50 dagar kvar till årsskiftet
 
Menscykeldag 15
I lördags så var jag hos gynekologen som tidigare skrev ut pergotime till mig. Hon gjorde ett ultraljud för att kolla läget och jag hade ännu inget ägg på gång. De störst var runt 5 mm (är det mm man mäter i?), vilket inte var så stort då de inte släpper förrän runt 20-22 mm. Då var jag på cykeldag 12 så denna månad kommer jag antagligen inte att ha ägglossning förrän efter dag 20. Därför väntar jag med att börja med ägglossningsstickorna tills imorgon. Dock har vi redan börjat köra varannandag sex sedan dag 10 ungefär. Denna månad kommer jag inte att berätta för mannen när jag har ägglossning, jag har märkt att han blir stressad av att veta de och han får då svårt att prestera. De finns ju egentligen inte anledning för honom att veta, jag tror att för vårt sexlivsskull så är det bättre att bara jag vet, jag tror också att det blir mysigare så, det blir inte lika planerat.
 
Kost
Frukost: 2 dl jordgubbssmoothie och ½ smörgås med leverpastej.
Lunch: 3 st pannkakor med jordgubbssylt.
Mellanmål: 2 knäckemackor med leverpastej och gurka.
Middag: Pasta med kryddkorv och massa grönsaker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela