Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Nya kost och motionsvanor

Publicerad 2014-07-24 20:37:06 i Allmänt

Eftersom min sjukdom gör att det är otroligt svårt för mig att gå ner i vikt så känner jag att det verkligen måste ske drastiska förändringar så att något verkligen börjar hända på vågen. Jag är så trött på att bara pendla upp och ner hela tiden. Nu måste det verkligen börja rasa kilon så att min motivation inte försvinner igen och att det verkligen känns som att jag kommer någon vart.
 
Jag kommer att sluta med detta på obestämd tid:
  • Kolhydrater (ris, pasta, potatis).
  • Läsk, saft, juice.
  • Bröd.
  • Sötsaker (godis, kakor, bakelser, efterrätter).
  • Chips, ostbågar och annat snacks.
Jag kommer sluta med detta helt ett tag framöver bara för att se om det verkligen börjar hända saker. De ända som jag tänker unna mig är popcorn när jag verkligen blir sugen och måste ha något gott. Jag ska även börja försöka motstå detta när jag är bortbjuden och äter ute, men de känns inte som ett prio. Jag kommer avgöra det från gång till gång om jag vill unna mig den dagen eller stå emot. Främst kommer detta gälla hemma där jag kan anpassa maten själv. Jag ska testa en 2 veckors period och så får vi se hur det går och om det är värt att försöka. Idag den 24/7 blir dag 1.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela