Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Ett litet uppehåll…

Publicerad 2014-02-01 09:29:52 i Allmänt

Tråkigt nog har det blivit ett litet uppehåll. Både på bloggfronten och på viktminskningsfronten. Det vart alldeles för mycket där ett tag så jag har verken haft lust eller tid att fokusera på varken mig själv eller bloggen. Vilket tyvärr inte känns så optimalt då mycket av min motivation och fokus har försvunnit. Jag skulle vilja skylla helt på husköp, barnlöshet och tidsbrist men den största boven är nog julen och december. Det är lite av en ätarmånad och det är svårt att undvika alla lokelser. Sedan har det helt enkelt bara spårat ut. Jag måste nu börja om med allting som jag tidigare hade jobbat för och lyckats med. Framför allt måste jag börja om med att lägga om mina vanor och jag måste börja om med att minska min magsäck igen. Just nu finns det inget stopp på mig och jag känner mig inte längre lika stark för att kunna hålla emot. Men jag måste hitta den igen! För viljan finns ju där och den är starkare än någonsin.

Det positiva är i alla fall att vikten har stått relativt stilla. Jag ligger och pendlar mellan 89,5 kg och 90,5 kg. Vilket jag trots allt är väldigt glad över! Jag måste inte börja om på den fronten utan jag kan faktiskt bara fortsätta neråt. Nu är jag så medveten om vikten att jag inte vill se den gå uppåt utan bara neråt. Detta ska bli mitt sista år som överviktig, det är en sak som är säker. Jag vill ha min gamla kropp tillbaka.

Jag har fem stora mål som jag vill uppfylla detta år. Ett är strax uppfyllt, så då är det bara fyra kvar som ska uppfyllas under årets gång. =)

Mina mål för 2014:

1) Flytta till nytt hus och ny kommun!
2) Bli gravid!
3) Bli normalviktig!
4) Få ett nytt jobb/börja plugga igen!
5) Bli en bättre människa!
        - Göra något meningsfull för någon annan
        - Bli en ännu bättre fru, vän och mamma
        - Känna mig maximalt lycklig igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela