Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Ägglossning

Publicerad 2013-10-15 19:42:00 i Allmänt



När jag ändå håller på och bloggar kan jag uppdatera på göra barnfronten också. Som ni kanske förstått så har det inte tagit sig ännu, men vi kämpar på varje månad. Denna månaden är första gången på ett tag nu som jag inte är påverkad av hormoner. Jag har ju ätit pergotime i 3 omgångar nu de senaste månaderna (hormonet håller i sig en månad efter också) så man kan säga att jag gått på hormoner i 6 mån. Det har funkat jättebra för att få ägglossning men jag tror att pergotime gör att min livmoderslemhinna blir alldeles för tunn och därför vill det sig inte.
 
Men nu i alla fall så tänkte jag köra några gånger utan och se om det kanske ger mer tur, jag var lite oroligt för att det skulle dröja några månader till nästa ägglossning (60-80 dagar är inget ovanligt för mig) eftersom jag slutat med pergotime. Därför har jag tagit de rätt chill i början på cykeln och inte startat med ägglossningstesten förrän dag 14 då jag ändå tänkt att de lär dröja innan de är dag, så gissa om jag blev förvånad i söndags då det började bli en stegring och sen så idag så var det fullt utslag. Jag har ägglossning och det är på dag 18 vilket är riktigt bra, de är bättre än förra månaden och det ger mig hopp om att den kanske vill bli regelbunden nu. Vem vet. Jag har denna cykel tagit munkpeppar och några tabletter av bidrottningsgelé (som jag hade kvar sedan tidigare) vet inte om dessa har bidragit. Munkpeppar ska korta ner menscyklarna, så det är därför jag tar dessa. Vem vet kanske gör dom så att det funkar. Vilket som så är jag överlycklig och vi myser på. Håll tummarna för att det blir ett litet syskon till dottern snart. Jag tror stenhårt på att hösten är min mest fertila period. Min första graviditet som slutade i ett missfall i vecka 11 (fostret dött sedan v.7) blev till i början på oktober. Dottern blev till i början på november, nästan exakt 1 år efter den första graviditeten. Så nu hoppas vi på 3 gånger gillt. Jag gillar att vara gravid på hösten och vintern och att sen få ett litet barn till sommaren skulle vara perfekt.   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela