Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Menscykeldag 18 - Ägglossning

Publicerad 2013-11-15 20:43:22 i Allmänt

Jag gillar när min kropp sammarbetar med mig. Som jag skrev i tidigare inlägg så trodde jag att ägglossningen förhoppningvis skulle komma till helgen och visst verkar det vara så. Förra veckan när jag gjorde ultraljud så hade jag endast ett ägg på 5 mm och som jag förstår det så är det inte ens säkert att det blir något av ägget när de är så litet. Men nu verkar det faktiskt som om det kan bli något av det, och även denna månad på cykeldag 18, vilket är stort då jag vanligtvis har oregelbunden ägglossning. Men förra månaden kom den också på dag 18 så vem vet, kanske är det på gång att stabilisera sig?
 
De roliga är att jag vaknade på morgonen och kände en värk i magen, min första tanke var då "nu är ägglossningen på gång". Även senare på förmiddagen när jag var i simhallen med dottern så känner jag att det sticker och drar i vänster äggstock, min första tanke är då att det antagligen släpper från vänster sida. När jag sedan kom hem och tog ett ägglossningstest så visar det positivt och jag kommer då även på att det nog var just vänster sida som hade ägget. Det är läskigt hur väl man ibland kan känna sin kropp. Igår hade jag de klassiska ägglossningsflytningarna vilket jag alltid får dagen innan positivt ägglossningstest. De roliga är att jag alltid uppmärksammar dessa flytningar men jag förstår inte att det är dessa förens testet visar positivt och jag minns tillbaka. Igår lyckades vi få till det riktigt bra och det var hur trevligt som helst. Ikväll är mannen borta och tittar på Sverige matchen och kommer nog hem rätt sent, men jag tänker vänta in honom och se till så att vi får till det en gång idag också. Det är viktigt kan jag tycka! Det är nog bli en omgång imorgon också. Ni får hålla tummarna för att det vill sig denna månad!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela