Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Lördagen den 16 november

Publicerad 2013-11-16 21:19:20 i Allmänt

Menscykeldag 19 - Ägglossning + 1 dag
Igår hade jag alltså ägglossning och det var verkligen ingen tvekan om saken. Kunde känna av det hur tydligt som helst. Hade grym molande värk hela kvällen, var helt öm kring livmodern och äggstockarna. Sedan är jag också alltid väldigt öm där nere och sexet är ganska oskönt, de gör ont så fort man kommer åt livmodertappen och när det är ömt i magen så blir det allmänt obehagligt. Men vad gör man inte för att få barn. ;)
 
Idag har jag haft rätt mycket molande värk och även fortsatt vara lite öm i magen. Så idag passade vi även på att mysa lite medan dottern sov på eftermiddagen. Vi kommer nog köra en gång i morgon också bara för säkerhetsskull. Vi brukar köra på i några dagar för att vara säkra på att vi träffar ägglossningen. Jag är rätt säker på att ägglossningen har varit och nu är det bara att räkna ner till BIM som är om ca 13 dagar. Håll tummarna för att det tar sig denna månad! De vore lite spännande, dottern blev till den 6 nov 2011 så de vore kul med en favorit i repris.
 
Kost
Frukost: Blev inget då jag gick upp rätt sent.
Lunch: Lax med wokgrönsaker och kall sås.
Middag: Smörgåstårta och friterade ostrullar.
 
Kommentar: Denna dagen har varit sådär med kosten, jag har slarvat med att äta regelbundet och på middagen åt jag helt klart mer än vad jag borde. Men vi var borta på middag så då vill jag kunna unna mig lite extra. Men de lär tyvärr nog visa sig på vågen imorgon. Denna veckar har varit riktigt dåligt. Vågen har pendlat upp och ner 0,5 kg sedan i tisdag så de blir nog ingen större förändring på tisdag. Men jag hoppas de vänder och att jag faktiskt får skriva en ny siffra från vägningen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela