Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Belöning

Publicerad 2013-08-15 17:19:58 i Allmänt

Jag har suttit och funderat på hur jag ska belöna mig själv när jag når de olika delmålen. De är inte helt lätt men jag har i alla fall kommit fram till en stor belöning som jag skulle vilja unna mig när jag kommer ner under 80 kg. Jag tänker belöna mig med att färga håret (alternativt göra slingor) på en frisörsalong. Det var många många år sedan jag gjorde någon form av färgning eller toning så jag känner att det vore kul att göra de och då hos någon professionell. Jag har även bestämt mig för att spara ut mitt hår rätt långt till dess. Jag har väldigt tjockt hår som växer som ogräs så därför brukar jag klippa ganska mycket (strax under axlarna) när jag väl klipper mig så att det inte ska bli så långt igen så fort. Men många gånger får jag höra av frisörerna att jag har så fint hår och att det är synd att jag klipper av de. Vilket i för sig är sant, många betalar flera tusen för att få sånt hår som jag har så kanske skulle man utnyttja de lite mer. Jag har så svårt att få till något med håret så därför blir de lättare att bara klippa av de men nu vill jag verkligen spara ut de och jag ska se till och göra något snyggt av de, t.ex. färga de. Men just nu är jag mest inne på att göra några slingor i olika nyanser. Så det är hit jag ska sträva, jag kommer inte ha något större belöning när jag kommer under 90 kg för de känns så nära (förhoppningsvis) så jag slår på stort till 80 kg.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela