Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Dag 1 - Måndag

Publicerad 2013-08-05 20:10:00 i Allmänt

MOTION/TRÄNING
Idag började jag dagen med en barnvagnspromenad på 45 minuter. Efter promenaden blev det ett träningspass ifrån boken. Senare på kvällen tog jag även en promenad till och från affären, på ca 30 minuter. 

Dagens pass

Crosstrainer - 40 minuter
Knäböj - 15 rep x 4 set
Hantellyft åt sidorna - 12 rep x 3 set
Axelpress med hantlar - 12 rep x 3 set
Sittande fällkniv - 10 rep x 4 set
Sit ups - 10 rep x 3 set
 
Kommentar: Jag ska även denna omgång försöka att träna på crosstrainer i hela 40 minuter istället för 20-30 minuter. Jag kommer även att börja använda 3 kg hantlarna denna omgång, dock kommer jag använda 2 kg hantlarna också på vissa övningar. Jag vill inte börja för hårt.

KOST
Frukost:  2 smörgåsar med leverpastej. Vatten.

Mellanmål: Vatten.

Lunch: Köttfärssås med haricots verts och grön sallad. Vatten.

Mellanmål: 2 knäckemackor med ost och skinka, saltgurka. Vatten.

Middag: Fiskgratäng med skaldjur och broccoli-, potatis- och blomkålsmos. Grön sallad. Vatten.

Kvällsmål: En glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela