Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Dag 10 - Onsdag

Publicerad 2013-08-14 21:54:22 i Allmänt

MOTION/TRÄNING
Idag har jag varit extremt aktiv vilket jag också märkte på maten, det vart ingen bra balans alls utan jag kände mig jättehungrig direkt efter middagen, därav de dåliga valet av kvällssnacks. Dagen började med en långpromenad på minst 60 minuter. Vet inte exakt hur lång tid det tog, kan ha varit mer. Det var i alla fall minst 60 minuter. Efter promenaden blev det träning med crosstrainer och styrketräning ifrån boken. Senare på kvällen gick jag även till simhallen och simmade.
 
Dagens träning
Simning - 60 minuter
Crosstrainer - 60 minuter 
Lutande hantelpress mot bänk - 15 rep x 3 set 
Armhävningar mot bänk - 10 rep x 3 set
Bicepscurl - 10 rep x 3 set
Tricepspress - 12 rep x 3 set
Sittande fällkniv - 10 rep x 4 set

KOST
Frukost:  En halv smörgås. Ett glas vatten.
Kommentar: Mådde lite illa i morse så jag lyckades enbart få i mig en halv macka till frukosten.

Mellanmål: Vatten.

Lunch: Kokt potatis och fiskbullar, rivna morötter. Vatten.

Mellanmål: Broccoligratäng. En nektarin. Vatten. 
Kommentar: Åt inte så mycket till lunchen så jag kände mig väldigt hungrig efter 1 h och 40 minuters träning så jag åt resterna från broccoligratängen till mellanmål.

Middag: Kantarellpaj med västerbottenost och bacon. Grön sallad. En knäckemacka. Vatten.
Kommentar: Åt middag efter simningen så jag var extremt hungrig så jag tog en macka till maten. Kände mig dock inte helt mätt efter middagen vilket resulterade i de dåliga kvällsvalet.

Kvällsmål: Lite chips, (dock inte mer än 100 g). 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela