Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Dag 6 - Lördag

Publicerad 2013-08-10 21:18:30 i Allmänt

MOTION/TRÄNING
Idag vart det en rätt lugn promenad, vi gick hela familjen så det var inget större tempo i träningssyfte. Efter promenaden körde jag de träningspasset som jag hade missat ifrån boken.

Dagens pass
Crosstrainer - 40 minuter 
Stående rodd med hantlar- 15 rep x 3 set
Arm-och-ben-sträck på knä - 10 rep x 4 set 
Pullover - 12 rep x 4 set
Stående tricepspress - 12 rep x 3 set
 

KOST
Frukost:  1 smörgås med skinkost. Vatten.

Mellanmål: Inget.

Lunch: Inget.

Mellanmål: Popcorn, snacks och bubbelvatten (citron)
Kommentar: Idag passade vi på och utnyttja svärmor som barnvakt och lyxade till det med bio mitt på dagen. Jag skippade lunchen för att kunna unna mig lite onyttigheter på bion (jag vet, jättedumt att tänka så).

Middag: Råstekt potatis, fläskfilé och kantarellsås. Vatten.

Kvällsmål: Lite mjukglass och lite chips.


Kommentar:
Alldeles för mycket onyttigheter denna helg, måste verkligen skärpa till mig fram över så det verkligen börjar ända lite på vågen. Men såg idag att simhallen öppnar igen på måndag så då är det dags att börja simma lite igen. Ska försöka få till 2-3 ggr i veckan åtminstone. Dock kommer jag lägga till dessa i min vanliga träning och inte utesluta den träningen jag äntligen börjat komma igång med. Jag börjar verkligen känna att det är kul och träna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela