Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Dag 12 - Måndag

Publicerad 2013-07-08 23:58:15 i Allmänt

MOTION/TRÄNING

Dagen började med en rask promenad på 30 minuter. Det kändes riktigt skönt och uppfriskande att känna att gå min vanliga runda och motivationen var på topp när jag väl var ute. Innan kände jag mig lite seg men promenaden vad precis de jag behövde för att gå en massa ny energi. Så när jag kom in från promenaden så passade jag på att köra lite crosstrainer och dagens träningspass.

Crosstrainer - 20 minuter
Stående rodd med hantlar – 12 rep x 4 set
Arm- och ben- sträck på knä – 10 rep x 4 set
Pullover – 12 rep x 3 set
Stående tricepspress – 10 rep x 3 set

Kommentar: Idag ökade jag till 2 kg hantlar istället för 1 kg hantlar. 1 kg var lite väl lite även fast jag inte har så mycket muskler. Jag tänkte testa 2 kg ett tag och se hur de känns, kanske att jag till och med ökar till 3 kg.

 

KOST

Frukost:  Inget.
Kommentar: Jag vaknade sent och kom inte ut på min promenad förrän strax efter 10 så när jag väl var klar med träningen så var klockan över 12.00 så då tyckte jag att det var lika bra att hoppa på lunchen direkt istället.

Mellanmål: Vatten.

Lunch: Stekt korv med bröd.
Kommentar: Jag gjorde de enkelt för mig, som jag skrev tidigare så åker vi bort på onsdag så kylen är rätt tom. Så därför blir de lite enkel mat måndag och tisdag.

Mellanmål: Ramlösa.

Middag: Strips med kamben, bea och chili cheese. Ett glas mjölk och bubbelvatten.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela