Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Dag 19 - Lördag

Publicerad 2013-07-20 19:40:00 i Allmänt

MOTION/TRÄNING
Dagen började riktigt bra idag då jag tjuvkikade med vågen och det ser väldigt lovande ut inför måndagens vägning. Ännu avslöjar jag inget men jag fick massa energi för dagens träningspass. På förmiddagen gick jag på en barnvagnspromenad på ca 45 minuter. Därefter blev de ett träningspass från boken och senare på eftermiddagen så blev de en promenad till centrum och tillbaka på ca 40 minuter.

Dagens pass
Crosstrainer - 30 minuter
Stående rodd med hantlar – 12 rep x 4 set
Arm- och ben- sträck på knä – 10 rep x 4 set
Pullover – 12 rep x 3 set
Stående tricepspress – 12 rep x 3 set
Sit-ups – 10 rep x 3 set
Benkast mot golv – 10 rep x 3 set

KOST
Frukost:  2 smörgåsar med ost och gurka. Ett glas oboy.
Kommentar: Jag lyxade till frukosten lite med ett glas oboy. De är så sällan vi äter frukost tillsammans så när vi väl gör de så vill man gärna känna lite extra lyx.

Mellanmål: Vatten.

Lunch: Pannbiffar med kokt potatis och gräddsås och lingonsylt. Vatten.

Mellanmål: En yoghurt. 
 
Middag: Grillad wrap med kyckling, sallad, rödlök, majonäs och saltgurka.
Kommentar: Pappa kom förbi och bjöd på lite mat. Vilket lyx att slippa laga middagen.  

Kvällsmål: Oliver.

 

Kommentar: Då jag verkligen vill få fina resultat på vågen på måndag efter förra veckans magplask så väljer jag att inte ha någon ätardag under helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela