Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Dag 5 - Måndag

Publicerad 2013-07-01 20:35:00 i Allmänt

MOTION/TRÄNING

Idag vart de ingen riktigt rask morgonpromenad på 30 minuter utan jag promenerade lite raskt utspritt mellan olika platser. Vi gick fram och tillbaka till affären och så gick vi fram och tillbaka till badstranden, vilket vart ca 30 minuter totalt.

Dagens pass:
Simning - 30 minuter
Stående rodd med hantlar – 12 rep x 4 set
Arm- och ben- sträck på knä – 10 rep x 4 set
Pullover – 12 rep x 3 set
Stående tricepspress – 10 rep x 3 set
Sit-ups – 10 rep x 3 set
Benkast mot golv – 10 rep x 3 set

Kommentar: Idag vart simningen mitt konditionspass, eftersom jag inte har tillgång till någon crosstrainer och mina benhinnor tillåter inte jogging. Förhoppningvis får jag möjligheten att simma lite varje dag, i alla fall några gånger denna vecka. De beror lite på om vädret tillåter. Jag lade även till två stycken egna övningar utöver de som stod i boken (de två sista magövningarna). Känner mig nöjd över dagens träning och hoppas på lite mer simning imorgon och kanske även någon riktigt rask morgonpromenad.

KOST

Frukost: Två tunnbrödsrullar med skinkost och skinka. Vatten.

Mellanmål: Inget.
Kommentar: Jag var inte speciellt hungrig vid mellanmålet, då jag åt en större frukost än vad jag brukar.

Lunch:
Inget.
Kommentar: Lunchen hanns inte riktigt med tyvärr, gillar inte att hoppa över ett mål då de gör så att kvällen blir tuffare eller att jag över äter vid middagen. Men vi gick och badade så de försvann på vägen lite.

Mellanmål: En glass
Kommentar: De är svårt att motstå glass när man är vid ett bad, så därför kände jag att jag gott kunde unna mig en eftersom jag ändå hade simmat och skippat lunchen. Helt fel tänkt, jag vet!

Middag: Tacos
Kommentar: Till middag åt vi tacos, eftersom jag inte åt någon lunch så uteslöt jag inte kolhydraterna helt utan tog en tacos med tortillabröd. Därefter valde jag bort brödet och åt lite köttfärs och grönsaker extra (publicerar bild senare).  

Övriga kommentarer: Det är svårt när man är hemma hos någon annan än sig själv då man inte riktigt kan äta hur och när man vill. Därför får de bli lite undantag denna vecka, ska försöka så gott jag kan ändå att äta bra mat. Dock blir de nog inget recept ifrån Bagges bok denna vecka. Men träningen rullar på som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela