Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Dag 8 - Torsdag

Publicerad 2013-07-05 17:34:05 i Allmänt

MOTION/TRÄNING

Idag lyckades jag faktiskt få till en rask morgonpromenad på 30 minuter innan frukosten/lunchen. Efter det körde jag ett träningspass. Jag trodde att jag hade missat att träna igår men nu såg jag att det inte var någon träning inplanerad enligt bokens schema så egentligen missade jag ingen träning (bortsett från den raska promenaden som blir lite som den kommer denna vecka).

Dagens pass:
Knäböj – 15 rep x 4 set
Utfall – 10 rep x 3 set
Hantellyft åt sidorna – 15 rep x 3 set
Axelpress med hantlar – 12 rep x 3 set
Sittande fällkniv – 10 rep x 4 set

KOST

Idag har vi skämt bort oss med en hotellnatt och massa god mat. De serverades 3-rättersmiddag. Jag valde även att ha min ätardag för denna vecka idag då jag kände att det var väldigt passande.

Frukost: Inget.
Kommentar: Vart så sent efter träningen att jag istället valde att äta lunch direkt.

Mellanmål: Inget.

Lunch: Lasagne med grönsaker. Vatten.

Mellanmål: Vinddruvor, en liten bit choklad och ett glas vin.

Snacks innan middagen: Snackstallrik med morötter, selleri, chilicheese, mozzarellasticks, lökringar och 3 olika dippar (salsa, gräddfil och guacamole)   
Kommentar: Eftersom jag åt lunch så tidigt och vi ville äta en sen middag så var vi jättehungriga när vi bowlade på hotellet så vi valde att köpa en snackstallrik att stilla hungern med.

Middag: Förrätt – Carpaccio med ruccola, permesan och syrliga grönsaker. Varmrätt – lammytterfilé med potatistopp och rosmarinsås. Efterrätt – Limescheesecake med hallon och Baileysglass med jordgubbar. En öl.
Kommentar: Vi hade beställt ett hotellpaket där det ingick 3-rättersmiddag, de var en riktigt fin restaurang med fantastisk mat och service (Lägger upp bilder sen). Vi tog även två olika efterrätter och delade på.

Kvällsmål: Ett glas vin, två glas Asti, vinddruvor och ca 80 g chips.  

Kommentar: Idag har det verkligen syndats vilket jag ändå känner att jag förtjänar, jag har verkligen jobbat hårt med att försöka ändra mina vanor och jag tycker själv att jag är på god väg till ett mer hälsosamt liv. Jag tycker verkligen att jag har blivit bättre med att säga ifrån och avstå från en massa onyttigheter och förhoppningsvis kommer jag kunna nå mitt mål. För mig är god mat lite av livskvalité och därför vill jag någon gång ibland ändå kunna unna mig utan att känna dåligt samvete över det.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela