Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

En omtumlande dag

Publicerad 2013-07-01 13:17:00 i Allmänt

Igår vart det en väldigt omtumlande dag! Igår begav vi oss iväg till mannens hemstad för att tillbringa en vecka med svärisarna och lite vänner. Men när vi var ca 10 mil från dit vi skulle så går något i bilen sönder! Hela bilen börjar ryka vit rök och motorn vill inte längre sammarbeta. Så vi tvingas stanna till på en p-plats på motorvägen, där vi ringer mannens bror som är bilmekaniker. Han säger att det låter som om turbon kan ha pajat, han föreslår att vi försöker åka vidare men väldigt långsamt så att inte turbon går igång. Vi kör vidare en bit, vilket gick helt okej, men så kom det en uppförsbacke och allting skiter sig igen och vi tvingas stanna vid nästa P-plats. Mannens helt fantastiska bror erbjöd sig att komma och bärga oss de sista 10 milen. Verkligen hur generöst som helst, allting gick bra och tillslut kom vi fram. Förhoppningsvis får vi domen på bilen snart så vi vet hur vi ska gå vidare, om det bara är att skrota bilen eller om de går att laga den. Men det ställer ju till en del för våra sommarplaner. Eftersom vi tillbringade stora delar av dagen i bilen igår så vart inte maten den bästa och det fanns inte något utrymme för träning. Men innan vi åkte så storstädade jag och packade vilket var väldigt svettig vilket alltid är något, men enligt mitt program så hade jag i alla fall ingen träningspass, endast en rask promenad som jag får ta igen en annan dag, så det bör inte förstöra allt för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela