Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

De slutgiltiga målet

Publicerad 2013-07-19 13:58:00 i Allmänt

Jag vill komma ner till 55 kg, kanske till och med ner till 50 kg. Det beror lite på hur jag ser ut när jag kommer ner dit. Jag trivdes bäst med mig själv när jag vägde 50 kg, men då var jag fortfarande tonåring och hade inte fått barn än så jag vet inte hur min kropp ser ut vid den vikten idag. Jag vill inte se undernärd ut, utan jag vill vara vältränad så därför handlar de nog inte så mycket om vikten när jag väl når mitt mål utan att jag känner mig nöjd med mig själv och att jag ser vältränad och hälsosam ut.
 
På vägen kommer jag att försöka ha lite delmål för att kunna upprätthålla motivationen. De största delmålen kommer självklart att vara att komma ner på en ny siffra. Men även några andra mindre delmål, så som att komma ner på övervikt istället för fetma på BMI, komma ner på normalt istället för övervikt på BMI. Det största målet just nu är faktiskt att komma ner på 92, då jag faktiskt inte har legat under 93 sedan jag slutade amma (vilket är ca 10 månader sedan). Det är först då jag verkligen kan känna att jag är på gång. Men därefter kommer delmålet att ligga på att komma ner till 89.0, vilket då innebär en ny siffra och det är stort.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela