Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Hektiska dagar

Publicerad 2013-07-29 11:29:07 i Allmänt

Det har varit några hektiska dagar så jag har inte fått så mycket tid över att skriva ner dagarna. Men jag har kört på som vanligt och följt bokens träningsprogram och även några extra simpass. Jag kan dock inte minnas allt kring de senaste dagarna så jag väljer helt enkelt att inte redovisa detta. Men det har rullat på som de ska. Idag är det dag 28, vilket innebär att första omgången snart är slut. Jag väljer att redovisa vikten på onsdag istället då de blir en sammanfattning av denna omgång. Jag känner mig dock lite orolig för hur det ser ut på vägen eftersom min mens dök upp idag och det brukar oftast innebära något kilos viktuppgång för min del. Jag är rädd att jag ska tappa motivationen om de blir ett ytligare bakslag. Men vi får se hur det ser ut på onsdag helt enkelt. På torsdag är det även dags för en ny mätning. Jag vet inte om de visar några överdrivna resultat då denna omgång inte varit helt perfekt men just nu känner jag att många dåliga vanor har förändrats vilket har varit det viktigaste för mig den senaste månaden. Jag vill att mycket ska vara självklart och inget ansträngande. Jag tänkte börja med den nya omgången på måndag men självklart fortsätter jag kör på fram tills dess. Att vågen gått sakta ner denna omgång tycker jag inte är så speciellt konstigt egentligen. Efter min graviditet så hade jag ju inte speciellt mycket muskler i kroppen och nu när jag börjat träna 3-5 ggr i veckan varav 3 styrketräningspass så har jag ju börjat få muskler igen vilket också kan göra så vikten inte minskar i den takt man kanske hade önskat. Men jag kämpar på för fullt, jag kommer inte ge mig denna gång förrän mitt mål är uppfyllt.  Nästa omgång ska bli ännu mer strikt och jag ska verkligen åstadkomma fina resultat. Jag tror även de blir lättare när alla semestertider är över och hösten börjar närma sig.   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela