Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Tankar

Publicerad 2013-07-08 13:27:11 i Allmänt

Vägningen gick helt okej idag, ska jag vara ärlig trodde jag faktiskt att jag skulle ha gått upp i vikt denna vecka då de blivit en del slarv, men lyckligt nog så stod vågen på samma resultat som förra veckan. Dock vet jag inte om förra veckans vägning var tillförlitlig då jag använde svärmors våg som jag märkte inte stämde helt och hållet. De bästa är nog att använda samma våg varje gång för att vara säker på att det blir så rätt som möjligt i alla fall. Så i fortsättningen blir de min våg som gäller!
 
Denna vecka har börjat väldigt bra och motivationen är på topp. Jag återkommer senare och skriver om dagens träning och kost. Men jag känner verkligen att motivationen finns där och jag tror denna vecka kommer ge fina resultat. På onsdag ska jag ut till släktens sommarstuga som ligger precis vid vattnet och ute på landet så då finns de riktigt goda träningsmöjligheter. Jag kommer att försöka simma 1-2 ggr per dag och den raska promenaden kommer prioriteras stort. De vanliga träningspassen kommer även att rulla på precis som vanligt.
 
Jag skulle vilja komma ner under 90 kg denna omgången vilket inte känns helt omöjligt, jag har lite mer än hälften kvar. Det är i alla fall dit jag strävar just nu. Men jag blir absolut inte besviken om de inte blir så, bara jag går ner något så är jag nöjd. Men jag tror att det kommer göra mycket mer för motivation att faktiskt komma ner på en ny siffra. det var ett tag sedan jag var under 93 så bara att komma ner på 92 skulle kännas riktigt bra och motiverande.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela