Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Dag 2 - Fredag

Publicerad 2013-06-28 17:34:00 i Allmänt

MOTION/TRÄNING
 
Idag började jag dagen med en rask morgonpromenad på 30 minuter. Det gick rätt bra med benhinnorna idag, de var inte lika illa som igår. Men för säkerhetsskull så gjorde jag om min runda lite och försökte gå mest där de var mjukmark. Efter min promenad bestämde vi oss för att vi skulle åka och bada lite, passa på när mannen har semester och tiden finns.
 
Jag passade på att simma i 40 minuter med min mamma som följde med och badade, vilket får stå för dagens träning. Vilket känns lagom efter gårdagens tuffa pass, har grym träningsverk idag och de känns som det kan tänkas bli värre tills imorgon.
 
Kommentar: Jag älskar simning som träningsform då jag är lite av en grubblare och behöver rensa mina tankar, vilket passar jättebra och göra medan man simmar. Men nu under sommaren har simhallen som ligger precis vid oss sommarstängt så jag har inte kunnat göra de på 1 vecka.
 
KOSTEN
 
Frukost: En hallon drickyoghurt.
Kommentar: Jag glömde helt att äta frukost i morse efter min promenad så jag köpte en drickyoghurt som jag kunde ta på vägen till badet.
 
Mellanmål: Inget.
Kommentar: Idag vart det inget mellanmål då vi inte var hemma och jag inte tänkte på att ta med något mellanmål.
 
Lunch: Pasta och kycklingsallad med currydressing.
Kommentar: Då jag inte orkade packa med mig någon matsäck så köpte jag en kycklingsallad på badplatsen. Det är sällan jag har pasta i min sallad då jag vanligtvis helst väljer bulgur eller quinoa eller ingenting alls. Men eftersom jag hade simmat kände jag att det nog var bäst att ha lite kolhydrater i maten.
 
Mellanmål: En knäckemacka med Philadelphia ost och vildgurka. Vatten.
Kommentar: Jag har köpt ett surdegsknäckebröd med quinoa, verkligen jättegott.
 
Middag: Fylld paprika med fetaost och morötter och köttfärspaj.
Kommentar: Idag blev jag bjuden på middag av en vän, vilket var väldigt uppskattat! De var längesen jag hade lite egen tid med en vän och bara njuta och prata utan att bli avbruten.
 
Kvällsmål: Te.
Kommentar: Min underbara vän bjöd även på efterrätt (nyttig variant) men jag kände mig faktiskt väldigt nöjd efter maten så jag provsmakade en sked av artighet men bestämde mig för att det räckte så och att jag var nöjd med te.
 
Övriga kommentarer: Eftersom det är fredag idag så funderar jag på att kanske ha en lite syndarkväll och lyxa till det lite med några goda ostar och kex, men jag har inte bestämt mig ännu. Vi får se hur sent de blir hos min vän och om jag känner mig sugen. De har ju gått så bra nu igår och idag hittills så de sista jag vill är att förstöra allting med massa onyttigheter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela