Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Dag 3 - Lördag

Publicerad 2013-06-29 22:38:00 i Allmänt

MOTION/TRÄNING

Idag tog jag en barnvagnspromenad med min goda vän istället för en rask promenad. Eftersom det inte vart samma tempo som vanligt så blev de en 60 minuters promenad istället. Sedan har det blivit en hel del gående utöver de, först blev vi bjudna på lunch hemma hos min pappa och därefter skulle vi på middag hos min mamma. Båda var barnvakt åt min systers tre ungar som dem hade delat upp, så efter vi hade ätit hos pappa mötte vi upp mamma och min systers minsta unge och så tog vi en promenad allihopa och lekte lite i lekparken. Så vi lämnade bilen hemma idag och gick mellan alla platser vilket var väldigt skönt då vädret var kanon.
 
Utöver allt promenaderande så hann jag även med ett träningspass från boken vilket kände bra, har även fortfarande träningsverk efter förra passet i torsdag.
 
Dagens pass:
Crosstrainern - 20 minuter
Lutande hantelpress mot bänk - 12 rep x 3 set
Armhävningar mot bänk - 10 rep x 3 set
Bicepscurl - 10 rep x 4 set
Sittande fällkniv - 10 rep x 4 set
 
Kommentar: Idag blev de inte en helt perfekt kost då de vart lite kalasmat så det var bra att jag lyckades få in en del träning så att det förhoppningsvis ser bra ut på vågen på måndag ändå. Som tidigare nämnt är veckans mål inte allt för stort och förhoppningsvis lyckas jag med ett halvt kilo som jag önskar.
 
KOSTEN
 
Frukost: 1 ½ Minibaguette med färskost/ost och ett glad vatten.
Kommentar: Vanligtvis brukar jag inte äta vitt bröd, men vi åker bort en vecka imorgon så vi ville inte ha massa bröd hemma som låg och blev dåligt så därför köpte vi minibaguetter som man värmer i ugnen.
 
Mellanmål: Inget.
Kommentar: Glömdes bort då vi hade fullt upp.
 
Lunch: Potatisgratäng med grillad fläskfiléspett, champinjoner, sallad och rödlöksallad. Ett litet glas päroncider.
Kommentar: Det var en ganska mäktig lunch med onyttig potatisgratäng och lite läsk, men jag lyckades ändå begränsa läsken till endast ca 1 dl. Dock blev portionen lite större än vad den egentligen bör vara enligt boken.
 
Mellanmål: En giffel,
Kommentar: Känns onödigt att jag åt denna då de egentligen inte var värt de, men de var så länge sen jag åt en giffel så jag kunde helt enkelt inte stå emot när det bjöds. Dock åt dottern en liten bit av den så det vart inte riktigt en hel.
 
Middag: Förrätt - krabb och hummerstuvning i korg. Varmrätt - oxfilé, råstektpotatis och beasås. Efterrätt - En liten bit tårta och jordgubbskaka med vaniljsås.
Kommentar: Min mamma fyller år imorgon så de bjöds på lite kalasmat, vilket kanske är så passande nu när jag verkligen känner mig motiverad för detta, men de känns ändå rätt okej trotts lite onyttigt. Jag tog en väldigt liten bit tårta och jordgubbskakan smakade jag endast någon tugga på. Dock blev även middagens portion antagligen större än vad som rekommenderas att äta i boken. 
 
Övriga kommentarer: Överlag har det ändå varit en helt okej helg med onyttigheter och jag tror inte jag har ätit mer än 100 g vilket är mitt mål så de är något att vara stolt över. Lite ångest har jag över att portionerna blev lite för stora än vad jag borde ha ätit men vi får ta de bitvis. Just potatis är jag väldigt svag för så de är svårt att motstå när de väl serveras. Jag får ta de bitvis, förhoppningsvis blir de lättare med tiden att kunna motstå sånt man älskar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela