Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Nu ska det gå!

Publicerad 2013-06-27 13:36:18 i Allmänt

Jag har försökt att gå ner i vikt ett tag nu men de har hela tiden pendlat upp och ner ca 1 kg sedan min dotter föddes och jag slutade amma (ammade endast 2 månader och då ej helt). Så har legat på ca 93-94 kg i ca 10 månader. Jag kom igång rätt bra i april/maj men så fick jag så mycket i skolan att jag kände att jag inte hann och orkade med båda delarna samtidigt så jag la viktresan på hyllan ett tag. I slutet av maj och början av juni kom jag igång igen med en väldigt bra början och jag kom ner på 93 kg, men så tog jag en kur pergotime (ägglossningsstimulerande hormon) som gav mig viktökning som bieffekt och jag gick upp till 98 kg på bara några dagar. Vet inte riktigt hur för jag upplevde inte att jag fick mer sug eller ökad hunger, men kanske att jag gick upp massa vätska. Men nu har jag lyckats komma ner på 95 kg vilket också blir de nya startvikten nu när jag kör igång igen. Jag kommer ta en paus med pergotime så förhoppningsvis kommer vågen bara visa neråt!. ;)     
 
Hjälpmedel
Jag har köpt ett viktminskningste som ska hjälpa till med ämnesomsättningen samt minska sockersuget. För mig tycker jag att det fungerar väldigt bra. Jag försöker dricka ca 2-3 koppar per dag.
 
Eftersom jag försöker krympa min magsäck till normal storlek igen så har jag börjar dricka 2 glas vatten innan varje måltid, detta för att jag ska känna mig mätt fortare. Detta fungerar faktiskt väldigt bra hittills. 
 
Jag köpte en köksvåg här om dagen vilket kommer bli min bästa vän framöver, jag kommer att äta ca 1 dl kolhydrater och 150 g protein till lunch varje dag. Till middag kommer jag att utesluta kolhydraterna helt och äta 200 g protein samt grönsaker. Grönsaker får jag äta hur mycket jag vill och orkar!
 
Jag har även köpt en ny vattenflaska som jag ska ha nära tillhands så att jag dricker mer vatten, de blir lätt att jag slarvar vilket är onödigt. De är bra med vatten och jag älskar vatten så det finns egentligen ingen anledning att inte dricka mycket vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela