Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Välkommen till min nya blogg!

Publicerad 2013-06-27 00:00:00 i Allmänt

Jag har under en längre tid försökt att gå ner i vikt utan några större resultat! Men denna gång är jag verkligen 100 procent motiverad och jag känner verkligen att tiden och orken finns där. Nu när dessa tre bitar finns där så tror jag verkligen att jag kan lyckas. Jag måste lyckas för jag är trött på att inte känna mig hemma i min egen kropp och jag gillar inte den personen jag ser i spegeln. Den person jag ser är inte jag, jag vill inte skämmas mer och mest av allt vill jag inte behöva tänka på min vikt varje dag. Jag vill vara nöjd och lycklig! 
 
Så nu jävlar kör vi igång. Jag har köp Laila Bagges bok "kom i form på 30 dagar", vilket jag verkligen tror är en bra bok för mig. Recepten tilltalar mig och innehållet är enkelt och ger ökad motivation. I mitt fall är kunskapen verkligen inte problemet då jag är utbildad friskvårdskonsulent och folkhälsovetare. Utan de stora problemet har varit motivationen och bristen på tid. Den största anledningen till min viktökning är en lång depression som jag länge kämpat med. Men idag är jag inte deprimerad längre och jag känner mig verkligen lycklig så därför passar inte heller denna kropp mig längre. Jag menar absolut inte att man inte kan vara överviktig och lycklig för lycka har ju absolut inget med vikten att göra, men i mitt fall så speglar min övervikt en jobbig tid och en person som inte längre existerar.
 
Så från och med imorgon så startar jag dessa 30 dagar och då får vi se hur detta utvecklar sig och om jag verkligen kan komma i form. Eftersom jag har en hel del övervikt så kommer de att krävas mer än 30 dagar men vi börjar så och ser om de funkar. Imorgon kommer jag även att redovisa min vikt och veckans mål.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela