Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Vecka 1 - måttutveckling och viktredovisning

Publicerad 2013-06-27 12:47:12 i Allmänt

Jag har bestämt att jag ska mäta mig runt den 25 varje månad och redovisa vikten varje måndag. Jag kommer även sätta upp ett veckomål så att jag har något att sträva mot. Jag vill inte gå ner för mycket i vikt för fort då jag vill att min hud ska hänga med i viktnedgången så målet kommer vara att gå ner ca 0,5-1 kg i veckan. Jag kommer alltså inte att svälta mig själv för att rasa i vikt utan jag vill få en hållbar utveckling som håller på längre sikt.

Eftersom jag börjar mitt i veckan så räknar jag inte med någon större viktnedgång denna vecka, kanske endast ett halv kilo.  

Vecka 1 (27 juni 2013)

Min längd: 165 cm
Startvikt: 95,6 kg
Mitt BMI: 34,9
Normalt BMI:
68 kg
Min Målvikt: 55 kg

Veckans mål: 95.0 kg 

 

Måttutveckling

Mått

Startmått (96 kg)
25 juni

Startmått (kg)
25 juli

Startmått (kg)
25 augusti

 

 (cm)

 

 

Midja (navel)

123

 

 

Buk

126

 

 

Över naveln

98

 

 

Lår

76

 

 

Knä

46

 

 

Vad

42

 

 

Vrist

24

 

 

Under byst

94

 

 

Byst (bröstvårtor)

105

 

 

Över byst

94

 

 

Överarm

33,4

 

 

Underarm

27

 

 

Handled

17

 

 

Hals

38

 

 

Rumpa

125

 

 

Övre omkrets

121

 

 

Nedre omkrets

72

 

 

Ringfinger

6

 

 

Ansiktsomkrets

56

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela