Ett nytt kapitel

Min viktresa och längtan om ett till barn

Ny omgång och ett nytt lass motivation

Publicerad 2013-10-02 10:23:58 i Allmänt

Denna omgång har gått väldigt dåligt som ni kanske kan se, jag tappade all motivation och har varit sjuk så det har blivit dåligt med träning och energin har varit nere på noll. Nu har energin kommit tillbaka och motivation är även den på väg. Har ännu inte kommit igång med träningen helt men de senaste dagarna har gått riktigt bra kostmässigt.
 
På två dagar har jag nått ner 1 kg och jag hoppas det kan fortsätta så och att jag kan fortsätta med kosten på detta sätt. Nu har jag verkligen kommit igång med att väga varje måltid och att inte äta mer än 200 g per portion. Jag ska försöka att undvika onyttigheter helt, och enbart unna mig något vid speciella tillfällen. Denna vecka kommer jag unna mig kanelbulle på fredag då de är kanelbullens dag och det får stå för veckans onyttigheter. Sedan kommer jag undvika chips helt framöver och välja popcorn istället om jag verkligen måste ha något. Kanske att jag tar ett chips på kalas eller så men absolut inte att jag kommer köpa hem något. Inte förrän målvikten är nådd i alla fall.
 
Idag börjar en ny omgång med Laila Bagge, vilket jag känner på mig kommer bli den bästa. Mitt mål denna vecka ska vara att försöka komma ner under 90 kg. Det blir tufft, men det ska gå!
 
Nu kör vi! Full fart framåt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag väljer att vara anonym då denna blogg är väldigt personlig och berör två känsliga områden. Framförallt kommer bloggen att ha sitt fokus på min viktresa, men jag kommer även skriva en del om min resa i kampen att försöka bli gravid igen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela